måndag, oktober 23, 2006

Veronica Mars säsong tre- hur funkar college för Veronica?



Sådär skulle jag vilja svara på den frågan. Trots att jag verkligen gillar Veronica Mars så måste jag säga att säsong tre än så länge inte nått upp till mina förväntningar. Veronica är fortfarande coolaste bruden någonsin men helt hemma på college känns hon inte och jag kommer på mig själv med att verkligen sakna Neptune High.
Jag saknar också Logan och Veronicas trånande efter varandra, Rob lät sina "star crossed lovers" bli ihop alldeles för lättvindigt i det sista avsnittet av säsong två.
Mysterierna känns inte lika engagerande som förut och jag har inte fått se Mac eller för den delen Wallace så mycket som jag skulle ha velat. Och vad har hänt med Weevil, det kändes inte alls som att han var sig själv i scenerna som vi fått se med honom. Serien känns överlag mesigare och inte lika skarp som förut.
Men trots att Veronica Mars ännu inte nått upp till sina tidigare höjder älskar jag serien och jag vill verkligen inte att CW ska lägga ner den efter de 13 avsnitt som de hittills beställt av serien. Därför blir jag alltid nervös när jag ser tittarsiffrorna för serien, visst siffrorna för det första programmet av säsongen var inte dåliga (för att vara en CW serie) men dom har dalat lite för de senaste programmen vilket inte känns bra. Jag vill ha en full säsong tre så att Veronica kan göra sig hemmastadd på college och briljera igen. Men just nu känner jag att jag hellre drömmer mig bort till säsong ett och två, t.ex. genom videon ovan som guidar oss genom Logan och Veronicas förhållande. Och ja, jag vet att jag är en LoVe nörd.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, sådär alltså. Jag hoppas det händer lite saker som vänder saker upp och ner, känns väldigt tamt och tråkigt jämfört med säsong 1 och 2.

Anonym sa...

Precis, känns som att allt bara rullar på lite halvsegt, fram för lite mer drama. :-)

Fredrik Adolvsson sa...

Då tänker undertecknad komma och vända på kakan. Jag gillade som bekant inte alls (eller det är väl en sanning med modifikation, men dom bra sakerna var få och långt emellan) S2 och S3 är redan en rejäl förbättring. Såhär långt är den allt vad jag önskade att förra säsongen hade varit. Jag håller heller inte med om att serien är mesigare eller inte lika skarp. Tvärtom var det snarare så jag kände inför S2. Med S3 har Rob Thomas & Co faktiskt skärpt sig lite.

Sedan finns det förstås alltid utrymme för förbättring. Mer Mac, till exempel, är aldrig någonsin fel.

Dessutom skulle jag personligen inte ha någonting emot mindre LoVe ;) Missförstå mig rätt, jag gillar Logan och jag gillar att dom är attraherade av varandra, men framför allt Logan tenderar bli riktigt ointressant när han är med Veronica. När han är mår bra. Det var roligare att se hur dom agerade mot varandra förr.

Utöver det älskar jag nya introt. Videon accepterade jag direkt, låtmixningen tog 3 avsnitt men nu sitter den också.

Jag hade förresten för mig att tittarsiffrorna var någorlunda stabila? Fick åtminstone intrycket att vi inte behöver oroa oss riktigt än. Hoppas jag inte har fel...

Anonym sa...

Du har säkert rätt, siffrorna skiljer sig inte så mycket, men jag blev lite nervös när 7th Heaven plus en av CW:s nya serier fick tummen upp för fulla säsonger nu i veckan, jag vill ha besked om Veronica också. Jag håller med dig om Logan, han är en intressantare karaktär när han är olycklig.( stackarn :-) )Det är nog lite av min poäng, jag gillar när "bad boy" Logan och Veronica interagerar. Dom ska inte vara ihop och puttenuttiga som dom är nu bara tråna olyckligt efter varandra utan att de själva förstår att det är det dom gör. :-)

Fredrik Adolvsson sa...

Ah, ja, så kan man ju också tolka dom två sista meningarna inser jag nu :)

Att 7th Heaven får ny säsong är alltid skrämmande.

Apropå TV - jag vet inte om du känner till Buffyforum.se, men vi gillar TV där. Och har många VM-fans. Och om du inte redan råkar vara medlem (man vet aldrig, konstigare har hänt) låter du som någon som skulle kunna passa hos oss. Kanske. Jag vet inte. Bara en tanke :)

Anonym sa...

Ja konstigare saker har hänt :-) Buffy gillar jag ju så det verkar lovande redan där, ska absolut kolla in sidan!

Anonym sa...

Nä, Logan är jättetråkig nu när han är lycklig, jag hade hoppats att Dick skulle dra ner honom i skiten lite, men det blev det inget av, inte än iaf. Weevil känns också tråkig, jag gillade iofs hur han handskades med sitt andra fall. Och hur serien handskades med att berätta det för oss.

Fredrik Adolvsson sa...

elin: Bra :) Ser fram emot att möta dig där.

mattias: Dick gillar jag redan mycket bättre än förra säsongen, först nu känns det faktiskt som om karaktären kommer få lite vettigt att göra. Jag tyckte dessutom om vad dom gjorde med Weevil, och hoppas verkligen att han kommer hjälpa Veronica på stadig basis. Det vibbar lite upplagt för det.

Anonym sa...

Ja, Logan är en riktig tråkmåns när han är lycklig. Jag hoppas att det händer någonting så att han får en anledning att bli miserabel igen.

Anonym sa...

Glömde skriva att jag gillar din blogg ;)

Anonym sa...

Tack! :-)

Anonym sa...

I 9 fall av 10 blir serier (och även filmer) sämre när personen i fråga går från higschool till college. Så tycker i alla fall jag.

Trevlig blogg föresten!

Anonym sa...

Tack! Och ja Buffy blev ju också lite sämre när hon började på college t.ex.

Anonym sa...

Nja, säsong 4 var väl lite sådär men sen var säsong 5 fantastisk, bästa Buffy säsongen! :)