onsdag, oktober 04, 2006

Entourage

Idag har serien Entourage premiär på SVT. En av de roligaste och coolaste serierna som man kan titta på just nu. Serien är inne på sin tredje säsong i USA, där den går på HBO vilket borgar för bra kvalité. Serien handlar om ett kompisgäng från New York som tack vare den på uppåtgående filmstjärnan Vincent tagit sig till det coola LA och Hollywood. Vi får i serien följa Vincent och hans gäng; bästa kompisen Eric, chauffören och maskoten Turtle samt den äldre brodern Johnny Drama som har en egen misslyckad skådespelarkarriär bakom sig. Serien skildrar med mycket charm och humor hur de tar för sig som barn i en godisbutik av deras nya jetset liv i LA. Serien är otroligt rolig och cool och alla olika karaktärer har sin speciella charm.

Fem skäl till varför du inte får missa Entourage:
1. Jeremy Piven som den minst sagt galne och mycket politisk inkorrekte kändisagenten Ari Gold. Jeremy Piven är allas älskling just nu och han vann även en Emmy på senaste galan för sina insatser i Entourage. Jag stämmer in i berömmet och tycker att hans karaktär Ari är underbart rolig, elak och galen.
2. Johnny Drama. Jag kan aldrig bestämma mig för om det är den misslyckade skådespelaren och ganska puckade Johnny Drama eller Ari Gold som är allra roligast i serien.
3. Den coola LA-miljön som är fond för serien skildras med mycket humor och en smula ironi.
4. Turtles och Johnny Dramas munhuggande. Roligt.
5. Den coola musiken. Serien har ett jättebra soundtrack som på pricken fångar seriens själ.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, att inte kunna bestämma sig mellan Ari Gold eller Johnny Drama som bäst i serien är något jag känner igen, skrev samma sak på min blogg för ett tag sedan... :)

Anonym sa...

Nej, jag vet. Båda har sin speciella charm (eller vad man ska kalla det, vet inte om Ari är så "charmig"). Men jag lutar lite åt Ari just nu fast åh andra sidan...Nej, jag kan inte heller bestämma mig. :-) Håller med om vad du skriver om att folk är positiva när man tipsar om den.Inte skeptiska som när man tipsar om t.e.x. Veronica Mars...

Anonym sa...

Ja, Ari har glänst lite mer det senaste, så lutar åt honom, men sen så är det ett par avsnitt där Johnny Drama får skina och man svänger igen... :)

Ja, Veronica Mars är väldigt svår att få folk att börja titta på, "vaddå, en high-school tjej som löser mysterier? låter ju skitbra" Och det är svårt att lyfta fram hur bra den är...

Anonym sa...

Bra TV-seriesmak här ser jag. Många intressanta samtalsämnen. Heroes, Studio 60 och inte minst Entourage... Hur som helst, är oxå väldigt frälst vid Entourage och kan meddela att jag såg HELA de tre säsongerna på 4 dagar - jag har ett liv... Som ni säkert vet sänds HBO-serien Sopranos (som oxå är asgrym) för sista gången nu under våren. Den prisbelönta serien har dessvärre tappat tittarsiffror och därför har HBO bestämt att serien ska sändas i samband med andra delen av Entourages tredje säsong, för att få tillbaka hedern hos the wiseguys. En liten anekdot bara... :-P