söndag, oktober 29, 2006

Charma en Gilmore Girl och din lycka är gjord


Igår tittade jag på avsnitt fyra av Veronica Mars som för övrigt var det bästa avsnittet hittills på säsongen. Men det är inte Veronica Mars som detta inlägg ska handla om, utan en sak som jag kom att tänka på när jag tittade på avsnittet. Gästspelade som Logans fejk halvbror gjorde nämligen Matt Czuchry som i vanliga fall spelar Rorys pojkvän Logan :-) Huntzberger i Gilmore Girls. Matt påminde mig om en sak som jag tänkt på förut vad gäller Gilmore Girls och pojkvänner. Vad? Jo, att alla Rorys och Lanes före detta pojkvänner har, när de slutat i Gilmore Girls, gått vidare till nya tv-succéer. Ingen av dom har varit särskilt kända eller har haft särskilt stora roller innan Gilmore Girls men efter att de varit med i Gilmore Girls så har alla fått ledande roller i olika tv-serier. Titta bara på min lista:

Dean (Jared Padalecki) - Rorys första kärlek har nu den egna tv-serien Supernatural på CW.

Tristan (Chad Michael Murray) - Deans stora konkurrent om Rory i början av Gilmore Girls och som Rory hade ett hatkärlek förhållande till har också han en egen tv-serie på CW nämligen One Tree Hill.

Jess (Milo Ventimiglia) - Dean förlorade Rory till Lukes rebelliska syserson Jess med vilken Rory hade ett stormigt förhållande. Milo medverkade i två tv-serier som floppade efter att han varit med i Gilmore Girls men nu tar han revansch som en av hjältarna i NBC:s Heroes.

Dave (Adam Brody) - Gitarrspelande och charmiga Dave var Lanes första pojkvän. Att Brody numera medverkar i The OC är det nog få som missat. Brodys charmiga nörd Seth Cohen tycker jag (och många andra) är den stora behållningen med OC.

Som en liten bonus kan man också lägga till Lorelais Christopher (David Sutcliffe), till listan om man vill. Han fick huvudrollen i en komediserie efter att han medverkat i Gilmore Girls, men serien lades ner efter bara en säsong och nu gästspelar han i Gilmore Girls igen.

Slutsatsen jag drar utav denna lista är att om man som ung manlig skådis vill bli känd tv-stjärna ska man charma en Gilmore Girl.

1 kommentar:

annalin sa...

Haha jag har också tänkt på det!!!
Chad Michael Murray var dessutom ihop med Jen i Dawsons Creek ett tag!
Fast lite underligt att både han och Adam Brody sett typ likadana ut hela tiden. man kan inte se en 6 år gammal repris och säga "åå vad ung han var!"