onsdag, oktober 25, 2006

Friday Night Lights- touchdown

Nej nej nej. Jag ville verkligen inte fastna för den här serien men jag hade på känn att jag skulle göra det. Tittarsiffrorna i USA är inte dom bästa så Friday Night Lights framtid är oviss. Men jag kan inte hjälpa det. Jag har sett två avsnitt och det här är bra tv. Jag är inte ett dugg intresserad av amerikansk fotboll men det spelar ingen roll. Det är stämningen i serien som är det viktiga. Det är det där super-amerikanska som jag inte riktigt kan sätta fingret på men som jag fängslas av. Det är Svulstigt och det är Texas och det är White Trash och det är Sport och det är Gud. Men det är inte svulstigt som i One Tree Hill eller 7th heaven eller någon annan dålig super-amerikansk serie. Nej, det här är bra svulstigt, som i en Springsteen sång. Titta bara på introt till serien, det skulle kunna spelas en Springsteen låt till det. Hela serien är som en Springsteen låt faktiskt. Om ni tänker, nej detta är inget för mig, se åtminstone ett avsnitt av serien innan ni förkastar den. Förutom stämningen i serien, som man fångas av, så finns det många intressanta karaktärer som verkligen är välskrivna. Det är också utmärkta skådespelarinsatser med Kyle Chandler som Coach Taylor i spetsen. Dessutom är Friday Night Lights en av Ausiellos favoriter bland de nya serierna för säsongen och han brukar kunna hitta guldkornen bland alla tv-serier. Nu ska jag fortsätta hålla tummarna för en framtid för Friday Night Lights.

3 kommentarer:

Jack71 sa...

Följer många tv-serier just nu men har missat denna. Ännu en serie att börja följa låter det som :) Roligt att hitta andra bloggare som tipsar om tv-serier.

Anonym sa...

Jag tycker absolut du ska kolla på Friday night lights. Serien är jätte- bra!

Anonym sa...

när vet man ifall de kommer en säsong till?