tisdag, september 25, 2007

Idol - bättre än någonsin?


Är det bara jag eller är Idol bättre än någonsin? Idol är ett av mina guilty pleasures och jag har tittat mer eller mindre på alla säsonger. Jag brukar dock alltid tycka att det är förvånansvärt få av "idolerna" som är riktigt bra och håller hela vägen. Speciellt i början innan man gallrat ut till fredagsfinalerna brukar det vara mycket fumlande och en hel del falsksång. Men i år är nästan alla bra, både tjejerna och killarna. Men kanske speciellt killarna. Alla sjunger bra, showar och är superproffsiga! Det känns inte som att man sitter och tittar på ett gäng amatörer utan fullfjädrade artister. Jag är imponerad. Bäst är Sam, Christoffer, Daniel och Amanda. Jag gillar verkligen inte idoljuryn (de säger konstiga saker, är elaka och löjliga) men hatten av för dem, i år har de gjort sitt jobb bra och vaskat fram guldklimpar. Nu hoppas jag att svenska folket förstår vilka deltagare som är bäst och bör få vara kvar tills fredagsfinalerna.

Inga kommentarer: