torsdag, februari 01, 2007

I love me some Veronica Mars

De två senaste Veronica Mars avsnitten har varit helt fantastiska och serien är återigen min absoluta favorit. I det senaste programmet var det så många underbara moments att jag inte visste vart jag skulle ta vägen när jag såg det. Massor med Logan och Veronica moments, massor med Keith och Veronica moments och massor med roliga scener och repliker till höger och vänster. I love love love Veronica Mars. Att Logan och Veronica tittade på Förnuft och Känsla medan de väntade på eskorttjejerna var också lite roligt måste jag säga. Min favorit bland Jane Austen filmerna som jag har sett kanske 10 gånger. Jag undrar om Rob hade någon bakomliggande mening med det? Veronica kanske symboliserar Marianne i filmen. I så fall måste Logan vara...Willougby. Och Piz kanske är Brandon. Inte bra alls.

Mina favorit scener från programmet (som jag på stående fot utser till ett klassiskt Veronica Mars avsnitt):

* När Veronica söker efter "Hookers" i en "Hookers search engine " - What will you boys come up with next?

* När Keith gör någon knäpp dans för Veronica när hon inte tycker att han är tillräckligt rolig.

* När Keith kör upp brevid sheriff Lamb utklädd till sheriff och vinkar åt Lamb.

* Alla scener med Logan och Veronica, så här bra tillsammans var det länge sedan de var.

Som alla andra Veronica Mars fans undrar jag dock vad som har hänt med Veronicas bästa vän, where´s Wallace?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen en till person som gillar Veronica Mars! Trodde att jag var ensam i universum.
Jag är dock väldigt tv-konservativ och gillar inte att ladda ner och se framtida avsnitt. Då kommer serien att ta slut fortare, med tv är jag en sån som sparar lördagsgodiset!
//TV-oraklet http://blogg.aftonbladet.se/10655

Anonym sa...

Vi är många som älskar Veronica Mars, men vi laddar som sagt hem det... :)

Anonym sa...

ja god bless veronica mars, och ja jag håller absolut med dej om logan och veronica, gud förbjude att det inte blir dem på slutet.. dock tycker jag att veronica e lite väl hård mot alla,hon får vara lite mer tolerant:)

Anonym sa...

ååhhhhh, vad det är bra!

Anonym sa...

Bra är bara förnamnet skulle jag vilja säga! :-=

Viktoria: Lite mer tolerant skulle hon kunna vara men Logan har varit ganska osmart och dessutom måste det vara problem i deras relation annars skulle det inte vara Veronica och Logan.

Anonym sa...

Ja, Logan hade sex med tjejen som drogade Veronica och fick henne våldtagen.
Det är ingen liten grej.