lördag, februari 24, 2007

Reflektioner över tv-veckan som gått!

*OBS, detta inlägg innehåller spoilers för diverse tv-serier*

De två senaste veckorna har alla tv-serier som jag följer varit i toppform. Efter att jag funderat över om några av serierna är på väg att insjukna i dålig-tv sjukan så kan jag nu andas ut igen. De har återhämtat sig.

Lite reflektioner:

Veronica Mars har varit så bra på sista tiden att den slår det mesta. Stackars Lamb dock, "I smell bread", vad betyder det egentligen? Kryptisk sista replik. Nu börjar dock oron för att serien kanske inte får en säsong till på sig att glänsa komma tillbaka. Jag ber återigen till tv-gudarna om en säsong fyra för Veronica Mars.

Det senaste avsnittet av House, ett alla hjärtans dag avsnitt, var verkligen superbra. Fallet, en tjej som inte känner smärta, fångade House intresse ganska kvickt och det var verkligen ett engagerande fall. House och Cuddy blir bara bättre och bättre ihop och jag undrar om de inte kommer att kärleksgnabbas lite i framtiden... Slutminuten av programmet var dock det som jag väntat på i år och dar. Lite Chase och Cameron action! Äntligen säger jag. Nu hoppas jag att de inte släpper Cameron och Chase storyn på en gång utan utvecklar den så att vi får se mer interaktion mellan dessa karaktärer i framtiden.

Heroes har jag varit lite oroad över i de senaste avsnitten. Serien har inte varit riktigt lika spännande som den brukar och jag har varit lite trött på vissa av hjältarna (läs Niki/Jessica samt hennes töntiga man och barn). I veckans avsnitt fick jag dock tillbaka min Heroes känsla, vilken är... o.m.g. hur ska jag kunna vänta på nästa avsnitt det är ju så spännande. Peter är verkligen cool nu när han lärt sig kanalisera andra hjältars krafter, en riktig superhjälte! Jag hoppas bara att han inte blir allt för bitter efter händelserna i programmets slut. Men det lär han kanske bli... Det kändes också bra att Claire äntligen konfronterade sin pappa och det ska bli spännande att se vad som händer nu när Ted och polisen och datorbruden har brutit sig in till familjen Bennet. Men vad är det för fel på Mohinder? Han ska föreställa en smart professor men han fattar inte att det är Sylar som är hans nya bästa kompis. Dåligt.

Till sist har vi Friday Night Lights som jag också varit oroad över. Ett tag kändes det som att serien förlorat sin mojo men nu tycker jag att den är tillbaka. Veckans avsnitt var supersött och superbra. Matt och Julies sexuella debut-planer var verkligen gulligt. "I think we should have sex... so let´s go on that." Tyras mammas utskällning av Buddy framför kyrkan var också väldigt coolt tyckte jag! Att tittarsiffrorna gått upp för Friday Night Lights bådar också gott för en säsong till för mina favorit fotbollsspelare i The Dylan Panthers!

4 kommentarer:

Ricard sa...

Tjenare, tänkte jag kunde förklara Lambs sista replik. När man får en allvarlig skallskada så påverkar det luktsinnet, eller snarare det centra i hjärnan där lukt "lagras". Att man känner doften av apelsin är ganska vanligt bland stroke-offer innan de får ett anfall, men bröd är heller inget ovanligt. Synd att det verkar gå så dåligt för VM i USA nu, hoppas de inte lägger ner serien. :( Kolla in min blogg, förresten, om du vill se lite Jackfaces. :)

Anonym sa...

Aha, mysteriet löst! :-)

Anonym sa...

Du har blivit utmanad!
REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Då sätter jag igång!

Mattias S sa...

Lagt av eller? Nu har det gått en månad! :)