torsdag, februari 15, 2007

The Tudors är coming!

Jag känner att jag är tvungen att hypa Showtimes nya serie The Tudors lite. Kanske beror detta på att jag nyss läst en jättebra bok om Henrik den VIII och Anne Boleyn och hans hov vilket gör mig hoppfull inför serien. My god vilka intriger, det slår Big Brother med hästlängder. Jag menar mannen hade sex fruar och halshögg två av dem. Hovlivet var verkligen bara ränksmideri till höger och vänster. Mest tror jag dock att jag ser fram emot serien på grund av av en viss skådespelare...Jag kan inte rå för att jag älskar Jonathan Rhys Meyers. Han var superbra både i Match Point och I Bend It Like Beckham. Om man vill kan man titta på flera klipp om och från serien på youtube bl.a. här och här. Den första april drar serien igång i USA och jag kommer definitivt att titta.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det här hade jag totalt missat. Det ser mycket lovande ut, Showtime framstår allt mer som den nya tv-kungen, synd bara att dom lade ner Dead Like Me så tidigt.

Och Jonathan Rhys Meyers har verkligen en sjuk utstrålning som suger in en i vad det än må vara...

Anonym sa...

Ja Showtime är verkligen på gång just nu, HBO får passa sig noga (om det inte redan är så att Showtime passerat HBO). Jag menar Dexter, som är så bra! Och Weeds också för den delen. Dead like me var också bra om inte något tråkig ibland...Och ja Jonathan har verkligen utstrålning och karisma så han kan nog bli en bra Henrik den VII

Anonym sa...

VIII menar jag...

Anonym sa...

Hej! Jag skulle vilja ha e-mail adressen till skaparen bakom denna blogg. Jag håller på med ett projekt som jag tror att hon skulle vara perfekt för!

Anonym sa...

oohh, vad spännande! Nu blir man lite nyfiken...

Anonym sa...

:-) Om någon vill kontakta mig så har jag e-post adressen: zeptember@hotmail.com

skimmer sa...

Hej vet du när nästa sesång börjar?? jag har sett alla tip avsnitten och är frälst.

Lena

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra