måndag, september 18, 2006

Välkomna!

Välkomna till min tv-blogg! Här kommer det att bli mycket tv, kanske lite annat också om andan faller på. Jag är en utpräglad tv-nörd, helst ska det vara amerikanska tv-serier. Så här på bloggen hoppas jag få utlopp för min tv-serie fanatism. Jag kommer att skriva om de serier jag tittar på, tipsa om serier, hylla och såga, skriva om nyheter inom tv-världen osv. Säkert kommer jag att lista saker också för jag älskar att göra listor. Exempel: Nya tv-serier som jag ser fram emot mest i höst:

1. Friday night lights (NBC)

Amerikansk fotboll, amerikanska helylle ungdomar och Texas. Detta kan bli som en high school film som återkommer varje vecka. Jag har redan i trailen för serien förstått vem som är "the bad boy", "den snygga killen", "den smarta tjejen" och "baben" Underbart! Jag hoppas bara att den är så klicheartad som jag redan nu förutspår att den är.

2. Heroes (NBC)

Kan bli nya Lost och en underbar X-men rippoff. Kan falla platt. Men än så länge väntar jag med spänning.

3. Studio 60 on the Sunset Strip (NBC)

Denna hamnar mest här för att den verkar vara med på de flestas lista över serier dom är förväntansfulla inför i höst. Och för att den är gjord av skaparen till Vita huset. Och för att Josh fick följa med till en nya serien.



10 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen lite nya serier pågång! Ser fram emot Friday night lights. Har dock fått för mig att den kommer gå samma dag, samma tid??! som Veronica Mars. Vilket inte skulle vara skärskillt omtyckt av mig. Det är ju aldrig fel med high school serier.. Trevligt med en ny (svensk)TV blogg också!

Anonym sa...

Jag tror att Friday night lights kommer att gå en timme före Veronica Mars. Så det är lungt på den fronten.

Erik sa...

Du Elin! Hur tittar du på alla amerikanska serier? Annars grym blogg, rolig läsning. Sedan, du missar väl inte serien The War at Home.... =)

Anonym sa...

Det är lite olika, DVD:er, tv, internet och så vidare. The War at Home har jag inte sett får titta upp vad det är för något. :-)

Anonym sa...

Hej Jag undrar vilka som är dina favoritserier, all time? Topp 5 vore ju en bra idé?

Anonym sa...

Absolut, tål att tänkas lite på bara. Två säkra kort som jag vet redan nu är Veronica Mars (surprise surprise) och Big Love (så bra). Kanske måste det bli en topp tio lista, det är så svårt att välja... :-)

Anonym sa...

Om jag var tvungen skulle jag nog säga (utan inbördes ordning):
Vänner, seinfeld, Prison break, Lost och shogun... Lite blandat

Anonym sa...

Vänner och Seinfield är riktigt bra och roliga serier, dom håller fortfarande trots att dom börjar få några år på nacken.

Erik sa...

Göm bara inte bort Homicide: Life on the Streets (eller Uppdrag: Mord) som den hette i Sverige i din topp fem lista.

Anonym sa...

Uppdrag Mord följde jag slaviskt när den gick på tv i Sverige. Han i hatten var coolast kommer jag ihåg att jag tyckte. :-)