tisdag, september 26, 2006

"She´s a marshmallow"- min Veronica Mars nedräkning

Snart börjar säsong tre av Veronica Mars att sändas i USA, på det nya tvbolaget CW som är en sammanslagning av de gamla tvbolagen WB (Gilmore Girls, Supernatural m.m.) och UPN( Veronica Mars, Top Model m.m.). Jag hoppas verkligen att Veronica Mars kan få lite mera tittare nu när serien går på ett nystartat tvbolag, kanske kan serien också få lite draghjälp ifrån Gilmore Girls som kommer att sändas före Veronica Mars. Tisdag om en vecka, den 3 oktober är premiärdatum. Eftersom detta är den av höstens seriepremiärer som jag ser fram emot mest så har jag bestämt att jag ska ha en liten nedräkning här på bloggen. Om man inte redan har förstått varför man måste titta på Veronica Mars tycker jag att man ska titta på den här videon som är en hemmagjord promo för Veronica Mars. Videon presenterades på ComiCon som är någon slags serietidningsgala om jag förstått saken rätt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Underbar blogg du har. Mer Veronica Mars åt folket! Kan knappt bärga mig, längtar sjuuukt mycket tills första avsnittet.Man blir så lätt förblindad av den episka kärlekshistorien och den spännande ploten så jag nästan hade glömt hur otroligt rolig serien dessutom är. Sjukt mycket kvicka kommentarer. Blir alldeles lyrisk över att titta på videoklippet.

Anonym sa...

En funderig...
hur ska svt marknadsföra Veronica Mars?! Det är bara alltför uppenbart att dem inte kan det. Jag är otroligt tacksam mot svt att de i alla fall köpte in den men om femman köpt den hade den som sagt fått draghjälp av gilmore girls här hemma i lilla Sverige också. Hur kan man inte tycka om Veronica Mars.. Tror tyvärr dock att den lämpar sig mindre bra för tv men dessto bättre för datorer och nedladdning, även om det är olagligt...Hrmmm. Det är ju en så bra serie att man inte kan missa ett avsnitt. Den är helt enkelt föör bra!

Anonym sa...

Ja det känns inte som att Veronica Mars får den uppmärksamhet serien förtjänar varken i USA eller här i Sverige. Jag hade helt missat att dom drog igång säsong två av Veronica Mars förra veckan på svt t.ex.

Erik sa...

Jag hoppas väl ingen har missar www.veronicamars.se...

Klippet var underbart! Precis som Kristen Bell är, hon är grym!

Anonym sa...

Ja visst är klippet bra. Visar på pricken hur cool Veronica Mars är. Kirsten Bell är verligen en superb skådespelerska! Och nej jag har i alla fall inte missat den svenska fan-sidan för Veronica Mars, den borde alla svenska Veronica fans besöka!

Erik sa...

Satt och tänkte, och samtidigt influerad av M:I soundtracket. Varför inte en kvinnlig IMF-agent nu när Tompa (Ethan ?) Hunt) fått kicken från FOX! Kanske inte Kristen Bell, men säg varför inte Angelina Jolie eller Jennifer Garner.