måndag, september 25, 2006

Hjärta och Smärta - Greys Anatomy premiären


*Spoiler varning*- om du inte sett säsong ett och två av Greys Anatomy rekommenderar jag dig att inte läsa detta inlägg.

I torsdags började säsong tre av Greys Anatomy i USA. I amerikansk media har det skrivits mycket om att publikfavoriten Greys Anatomy utmanar en annan publikfavorit, CSI, genom att Greys Anatomy byter till samma sändningstid som den senare. Det spekulerades mycket om vilken show som skulle dra mest tittare och det verkar som att Greys Anatomy gick segrande ur striden. Greys Anatomy fick flest tittarsiffror totalt ( 25.1 miljoner tittare mot CSI:s 21 miljoner tittare) och även bäst siffror i den åtrovärda målgruppen 18-49 år.

Själv såg jag premiäravsnittet av Greys Anatomy igår och jag måste säga att jag förväntade mig något lite mer storslaget än vad jag fick. Ansittet var bra men inte oförglömligt. Lite förvånad var jag över att det inte hade förflutit någon tid mellan det sista avsnittet av andra säsongen och säsong tre premiären. Dom fortsatte precis där dom slutade, elller närmare bestämt dagen efter där dom slutade. Izzie förtvivlad över Dennys död och Meredith ångestande över sitt återfall med Derek. Något jag gillade med avsnittet var de intressanta återblickarna vi fick, bl.a. från när Cristina träffar Burke för första gången och från Merediths och Dereks första möte. På det stora hela gör inte avsnittet mig besviken utan jag ser fram emot en ny säsong tillsammans med mina favoritkirurger.

Inga kommentarer: