måndag, december 18, 2006

Varför jag tittar på Friday night lights- del två

Jag vet att det är många som tycker att Friday Night Lights bara verkar vara en till tv-serie i samma kategori som 7:th Heaven eller One Tree Hill, i så fall har man missuppfattat någonting. Friday Night Lights är i en helt annan klass än dessa serier. Visst, Friday Night Lights är ibland svulstig och superamerikansk precis som de tidigare nämnda serierna men därvid slutar likheterna. Friday Night Lights har till skillnad från de tidigare en själ och ett djup som de helt saknar, kvalitetsskillnaden är enorm. Missa inte denna guldklimp till tv-serie på grund av förutfattade meningar. Det är inte bara jag som tycker det, läs här, här och här om ni inte litar på mig och vill bli övertygade. Nedan ser ni anledning två och tre till att jag kollar på Friday Night Lights varje vecka, coach Taylor (Kyle Chandler) och hans fru Tami (Connie Britton). De spelar så bra mot varandra att de är ett av mina favorit par på tv just nu- Love them.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har börjat kolla på Friday night lights å det e skitbra!!Jag gillar verkligen serien:)Den är inte som många andra serier som jag sett. Plus att det är lite snygga killar också, villket aldrig är fel;)

Anonym sa...

Eller hur! En jättebra serie och som grädde på moset så är de jätteduktiga skådespelarna också väldigt...tilltalande :-) Amerikansk fotboll har aldrig varit hetare!

Anonym sa...

FNL är bland den bästa serien som finns. ALLT stämmer och man kan inte sluta. Synd att kanal5 har valt en sån dålig sändningstid för denna underbara serie, hoppas bara inte att tittarsiffrorna är så pass låga att de tvingas avbryta allt - som hände i våras.

Känner ingen mer som gillar FNL - synd!