torsdag, december 07, 2006

Another one bites the dust


Snyft Snyft. Jag har precis sett det sista avsnittet av Heroes för i år och igår såg jag det sista Veronica Mars avsnittet. Serierna kommer tillbaka i januari-februari någon gång nästa år och egentligen borde jag vara glad över att de gör ett litet uppehåll, för jag har verkligen inte mycket tid att viga åt mitt tv-tittande just nu. Men jag kan inte vara annat en upprörd över att dessa serier tar en paus när de är så himla himla bra. Upplösningen i Veronica Mars var precis så spännande och bra som jag hade hoppats på och slutet lovade mycket inför fortsättningen. Som en bonus fick vi se lite Mac också. Heroes går bara bättre och bättre i USA och jag förstår varför. Jag gillade verkligen "minisäsongsavslutningen" av serien, massor med cliffhangers hänger i luften. Jag har verkligen fastnat för alla karaktärer, man vill hela tiden veta mer om dem och de känns varken platta eller förutsägbara. Sen måste jag erkänna att jag älskade scenerna mellan Peter och Claire. Men nu får man alltså ta till det gamla ordstävet, den som väntar på något gott....

Inga kommentarer: