tisdag, november 07, 2006

Lost- nu också som komedi

Lost är verkligen bra just nu. Tredje säsongen har börjat starkt och serien är väldigt väldigt spännande. Det känns som att det börjar hända saker och serien rör sig framåt på ett annat sätt än i säsong två. Äntligen får vi svar på flera frågor (även om det dyker upp nya...) och jag blir mer och mer säker på att Lost kommer att hålla ett bra tag till. Imorgon sänds avsnitt nummer sex för säsongen och jag vill helst bara gråta när jag tänker på att det är det sista avsnittet på tre månader. Ja ni hörde rätt, Lost är inte tillbaka förens i februari. ABC har bestämt att man ska sända serien utan reprisveckor lite då och då som man brukar göra med serier. Istället sänder man Lost i två omgångar utan reprisveckor. Därav det gigantiska uppehållet som kommer nu. Jag vet inte om jag gillar den här idén så mycket, det blir ett lite väl långt uppehåll tycker jag. Om man nu känner sig lite ledsen och deprimerad över detta uppehåll och istället vill skratta lite åt Lost så kan man titta på videoklippet nedan. Har ni inte redan sett det rekommenderar jag en titt. Uppräkningen i början är helt klart roligast. Gästspelet är ett plus i kanten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste ändå säga att jag föredrar det här upplägget. Förra säsongen på våren när det var uppehåll titt som tätt blev man ju helt galen på!
Men det blir till att gå i ide eller nått under vintern här och drömma om hur underbart det kommer bli till våren med så där en 16 Lost avsnitt på raken... :)

Anonym sa...

Jo, du har rätt i att man alltid blir lika besviken när man förväntat sig ett nytt avsnitt av serien och så, nehej, finns det inget avsnitt för att det visar sig att det är en reprisvecka. Inte kul det heller. Men Lost uppehållet blir som ett nytt sommaruppehåll nästan och det känns inte bra... Men man får väl visualisera 16 Lost avsnitt på raken, som du säger och försöka förtränga uppehållet. :-)

Anonym sa...

Känns som om Lost fortfarande håller även om jag tycker att Prison break är miltals framför, den spänning som den serien förmedlar har inte jag varit med om tidigare.
Vad gällande uppehållen: Alltid samma problem vilket gör att man istället vill vänta och se allt på dvd under en och samma period. Vad tänker tv-bolagen på? Vill de ha tittarsiffror eller inte? Jag är helt övertygad om att det är fler än jag som resonerar så att nu när så många serier släpps på dvd så finns det ingen anledning av bänka sig framför tv:n och följa ett avsnitt i veckan. Fotnot, det skall dock tilläggas att jag fortfarande följer säsong 3 på tv-tider. Jag är dock väldigt skeptisk att jag kommer att fortsätta om de skall ha så lång uppehåll.

Anonym sa...

Jag har inte sett Prison Break så jag kan inte jämföra spänningsnivån i serierna men jag tycker att Lost är spännande så det räcker och blir över. :-)