måndag, november 13, 2006

Höstens nya serier- en utvärdering


Nu har det blivit dags för en liten utvärdering av höstens nya serier. De serier som jag har tittat på är: Heroes, Friday Night Lights, Ugly Betty, Brothers & Sisters och Studio 60 on the Sunset Strip. Vad tycker jag då?

Bäst av de nya serierna tycker jag Heroes är. Den är mycket välgjord, snygg och väldigt väldigt spännande. Precis som Lost får den mig att sitta som på nålar i väntan på nästa avsnitt. Den har fått grönt ljus för en full säsong så det känns tryggt att titta på den och veta att man får mera! Nu vill jag bara att Peter ska träffa Claire: "Save the cheerleader, save the world!".

Näst bäst av de nya serierna tycker jag att Friday Night Lights är. Den är verkligen jättebra och jag uppmanar återigen alla som missat denna serie att titta på den. Det är väldigt mycket amerikansk fotboll och Texas i serien men det är också kärlek och vänskap och mycket annat som skildras. Serien känns väldigt innerlig och jag är helt fast i Friday Night Lights Texas universum. Både Matt Roush och Michael Ausiello har dessutom serien som en av sina favoriter bland höstens nya tv-serier och dessa grabbar har bra tv-smak. Friday Night Lights har ännu inte fått grönt ljus för en full säsong (varför, varför?) och jag blir väldigt oroad av detta faktum. Skärp er NBC, om Studio 60 on the Sunset Strip kan få en full säsong bör Friday Night Lights också få det.

På en hedrande tredje plats bland höstens nya serier kommer Studio 60 on the Sunset Strip. Jag kan inte motstå den här serien även fast jag än så länge inte tycker att den är riktigt lika bra som Vita Huset. Trots haussen som var kring serien innan den började har inte Studio 60 on the Sunset Strip haft jättebra tittarsiffror men NBC har ändå bestämt sig för att ge serien förtroende för en full säsong.

Förutom min topp tre (go NBC!) har jag även kollat på Brothers & Sisters, ABC:s nya familjedrama och Ugly Betty, ABC:s nya komedi. Båda serierna är bra och mysiga men har inte det där lilla extra som gör att jag slaviskt måste följa serierna. Nu är det dock så att Rob Lowe är på väg in i Brothers & Sisters vilket gör att seriens aktie stiger hos mig. Det här är bara ett fåtal av de tv-serier som haft premiär i höst och det är en del serier som jag är nyfiken på men som jag inte har hunnit titta på ännu. Jag skulle bland annat vilja se om CBS sci-fi serie Jericho är något att titta på men framförallt är det Dexter som jag vill kolla på. Den serien verkar falla många i smaken och jag tror absolut att jag skulle gilla den. Första plats på prioriteringslistan!

Uppdate: Även Friday Night Lights har nu fått grönt ljus för en full säsong, bra gjort NBC! Nu ska jag gå och dansa en liten glädjedans, alla mina favoriter har fått fulla säsonger, hurra!




5 kommentarer:

Anonym sa...

Jericho tycker jag att du (och ni andra) kan skippa men Dexter är ett måste...

Fredrik Adolvsson sa...

Håller med om Jericho. Upplägget lät spännande, men den visade sig snabbt vara värsta tråkfesten.

Höstens tre bästa nya serier enligt undertecknad är, förutsatt att jag inte glömmer bort någon pinsamt uppenbar, Studio 60, Heroes och Dexter. Kollade på nya S60 och dom tre senaste Dexter på ett bräde idag. Det var en bra dag idag. Så mycket kvalitets-TV att man nästan storknar, på min ära.

Anonym sa...

Okej, det verkar som att jag kan stryka Jericho från tv-serier jag måste försöka hinna titta på. Dexter är jag däremot mer sugen än någonsin att titta på. Måste planera in lite Dexter i mitt tv- schema snarast :-)

Anonym sa...

Det är nu klart att Friday Night Lights får en full säsong. Tänkte bara säga det om du missat det... :)

Anonym sa...

Jag vet, såg det imorse, nu står NBC högt i kurs hos mig! :-)