måndag, oktober 15, 2007

Så var det roliga slut - min kärleksaffär med Californication

Jaha. Då var det slut på det roliga. I lördags och söndags tittade jag på alla avsnitt som hittills har sänts av serien Californication (9 stycken). Nu är det bara 3 avsnitt kvar på säsongen, snyft. Det enda jag egentligen har att säga är att du absolut inte får missa den här serien. Själv var jag fast redan vid inledningsscenen. Det skulle ta för lång tid att räkna upp allt som är bra med Californication så titta i stället. Nu. Låt er inte störas av att det är David Duchovny a.k.a. Mulder som spelar huvudrollen. Efter ett avsnitt av Californication hade jag glömt bort vem Mulder var. Mulder, vem är Mulder, detta är Hank. Serien är otroligt välspelad, välskriven och så rolig, fyndig och bra att jag blir matt.

Californication handlar om författaren Hank (bosatt i L.A.) som har skrivkramp. Hank har sex med alla kvinnor som kommer i hans väg, (jag vet att det låter ocharmigt men det är det inte). Egentligen är han kär i sin ex-sambo Karen och han försöker ständigt att få henne att förstå att de är soulmates. Karen är nämligen tillsammans med tråkmånsen Bill som hon tänker gifta sig med. Tillsammans med Karen har Hank dottern Becca som han älskar över allt annat. Becca är väldigt lillgammal och otroligt, otroligt cool ("my hair"), jag är fullkomligt förälskad i henne. Men Hank är ändå coolast, hur någon som egentligen är en ganska stor skithög kan vara så charmig är ett mysterium. Hank som tv-karaktär hamnar nog på min topp fem bästa tv-karaktärer någonsin.

Det var länge sedan jag var så här till mig över en tv-serie, (se inlägget under), och jag tackar tv-gudarna för Californication.

1 kommentar:

African Sunrise sa...

jävligt bra blogg. jag är seriegalen. och ja, californication är den absolut bäste serien just nu. Men vet du om det kommer en säsong2? jag hittar inget om det .. och avsnitt 12 kändes verkligen som ett avslut.. fan. vill ha mer ju!