fredag, januari 05, 2007

Mitt uppvaknande

Okej, så jag hamnade i ett jul- och nyårskoma. Det händer. Jag stryker ett streck över 2006 års tv-händelser och går raskt över till 2007. Jag vaknade upp ur mitt koma i förrgår när jag läste att The OC kommer att gå i graven. Egentligen bryr jag mig inte så mycket, jag kollar inte ens på serien längre men det känns ändå som att OC hade något särskilt när den kom. Det jag fortfarande tycker är bra med serien är såklart nördiga Seth och supergulliga Summer. Jag hoppas verkligen inte att OC var det sista vi fick se av Rachel Bilson och Adam Brody. Det var bara dessa två som fick mig att titta på säsong två av serien. Sedan orkade jag inte mer. Rest in Peace OC.

6 kommentarer:

BettY sa...

jätte synd att dom slutar med O.C...
Men efter att Marissa har dött så tappade nog tittarna suget, det var ett dåligt kast. Men samtidigt så hade dom ju gort det mesta med hennes karaktär så dom tyckte det räckte. Jag kommer sakna det. Får kolla på repriserna då det var som bäst:)

Anonym sa...

Jag tycker att Marissas karaktär var ganska jobbig faktiskt, allt var så miserabelt för henne hela tiden. Jag gillade Summer bättre!

Anonym sa...

Säsong 2 och 3 var det knappt att jag orkade mig igenom men säsong 4 har inneburit ett enormt lyft för serien (säsong 1 är däremot svårslagen). Därför är jag ändå lite ledsen över att det tar slut. Marissa var ingen favorit hos mig och serien har klarat sig alldeles utmärkt utan henne. Däremot så är nog att hon inte är med längre en anledning till att tittarsiffrorna varit dåliga. Synd som sagt, nu när serien äntligen är bra igen.

Fredrik Adolvsson sa...

Häpp. Anonymous skulle inte vara Anonymous, det skulle ju vara jag. Jag är inte anonym. Jag är jag.

Anonym sa...

:-) Jag funderar faktiskt på att kolla på säsong 3 och 4 av serien nu när man vet att det inte blir mer (och att jag slipper Marissa i säsong 4 + att många verkar tycka att serien är bra just nu). Verkligen synd om de dåliga tittarsiffrorna beror på henne, jag förstår verkligen inte vad folk såg hos Marissa Cooper!

Fredrik Adolvsson sa...

Nej, jag tror knappast de dåliga tittarsiffrorna berodde på Marissa - serien kämpar ju trots allt fortfarande hårt. Jag avskydde aldrig O.C, men efter halva säsong 2 gick serien onekligen ner i en svacka och jag är inte förvånad över att folk lämnade skutan då. Och S3 är okej, den har sina stunder, speciellt mot slutet. Jag vill minnas att redan mot de sista avsnitten i säsongen var O.C på god väg mot gammal god form igen.