torsdag, juli 30, 2009

Har ni missat Skins?


Skins är en av mina favorit tv-serier all time. Därför tänkte jag promota den lite för er som missat den.

Serien är brittisk och handlar om ett gäng ungdomar som gör det som ungdomar gör. Det vill säga: växer upp, går i skolan, festar, blir kära, hittar sina identiteter o.s.v. Samtidigt som serien har en väldigt realistisk och dokumentär känsla (tänk This life med ungdomar) så är serien rejält skruvad. Skins är en väldigt genuin tv-serie och man kommer verkligen de olika karaktärerna nära. Lägg till massor med humor så blir det en absolut hit. Soundtracket är för övrigt också alldeles förträffligt.

Gruppen som vi får följa består av:

Tony - tjejtjusaren och ledaren för gänget, smart.
Sid - Tonys bästa kompis (något som definierar honom), oskuld och allmänt förvirrad och nördig.
Chris - den charmiga jag-dricker-och-tar-lite-för-mycket-piller killen som det går utför med.
Michelle - Tonys tjej, partybrud.
Maxxie - den snygga gaykillen.
Jal - den duktiga tjejen, musikaliskt underbarn.
Anwar - bästis med Maxxie, muslim, vill helst bara ligga med vilken tjej som helst.
Cassie - nyss utsläppt från anorexiakliniken, knäpp.
Effy - Tonys mystiska syster.

Så om ni vill se en beroendeframkallande och rolig tv-serie med väldigt sköna karaktärer tycker jag att ni ska satsa på Skins. Det finns två säsonger som handlar om den grupp ungdomar som jag beskriver ovan. Sedan finns en tredje säsong där man följer en ny grupp med ungdomar.

Här och här kan ni se trailers till serien. På kanalen där Skins sänds i England kan man fördjupa sig hur mycket som helst i serien.

Inga kommentarer: