torsdag, oktober 18, 2007

Gossip Girl - heating up Manhattan

Jag vet att jag sa att jag bara skulle ge Gossip Girl ett avsnitt på sig efter piloten att visa sin briljans. Jag gav serien fyra avsnitt och nu börjar det löna sig. I avsnitt fem har handlingen blivit lite mer rolig och intressant, karaktärerna har fått utvecklas och dialogen har förbättras. Jag är fortfarande inte övertygad men jag kan se en ljusning i tunneln. Eftersom jag är ett stort fan av sådana här typer av tv-serier kommer jag att fortsätta titta om det inte plötsligt bli jättedåligt igen. Hångel scenen i slutet av avsnitt fem var riktigt het och slutscenen på gatan i New York var supersnygg. Dessutom kom Dans syster Jenny ut som den "bad girl" vi visste att hon var och lyckades vinna en maktkamp mot Blair. Detta tror jag kan bli mycket intressant. Här kan du läsa en rolig liten krönika över GossipGirl (och Dirty sexy money). You know you love me. xoxo - gossip girl.

Inga kommentarer: